Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u antwoorden op vragen die op dit moment vaak worden gesteld aan onze medewerkers. Deze vragen zijn ondergebracht in de volgende rubrieken:

Afhandeling van uw boeking

• Ik heb geboekt via de website, wat is nu de vervolgprocedure?
• Wat betekenen de afkortingen en codes die op mijn factuur en de websites vermeld staan?
• Hoe laat mag ik in/uit checken?
• Kan ik online inchecken?
• Mag ik reizen tijdens mijn zwangerschap?
• Wat moet ik doen wanneer er een fout in mijn boeking staat?
• Wat moet ik doen wanneer mijn naam verkeerd is gespeld?
• Welke betalingsmodelijkheden zijn er?
• Lastminute vakantie geboekt? Hoe moet ik betalen?

Online uw vakantie boeken

• Hoe boek ik online mijn vakantie?
• Hoe dien ik de namen van de passagiers in te vullen?
• Hoe weet ik of mijn boeking definitief is?
• Speciale wensen of reizen op maat?
• Zijn alle aanbiedingen up-to-date en direct boekbaar?

Over onze organisatie

• Hoe kan ik jullie bereiken?

Over uw geboekte reis

•Hoe kom ik in het bezit van mijn reisbescheiden?
• Wat zijn/worden mijn vluchttijden?
• Hoe laat moet ik inchecken voor mijn vlucht?
• Welke reisdocumenten heb ik nodig? En geldt er op mijn bestemming een visumplicht?

• Waarom zou ik een verzekering afsluiten?
• Ik wil een reis- en/of annuleringsverzekering afsluiten, kan dit?


Afhandeling van uw boeking

• Ik heb geboekt via de website, wat is nu de vervolgprocedure? terug naar boven

U krijgt na uw boeking een bevestiging per e-mail toegezonden. Daarin staat uw reserveringsnummer vermeld. Na controle van uw boeking sturen wij u de factuur zowel per post als per email toe.

De factuur zal binnen één werkdag aan u worden verzonden. Op deze factuur vermelden wij uw gegevens, de geboekte accommodatie, eventuele preferenties en de betalingscondities.

• Wat betekenen de afkortingen en codes die op mijn factuur en de websites vermeld staan? terug naar boven

Op uw factuur en de website kunnen codes en afkortingen voorkomen. Hieronder staan de betekenissen van deze codes:

   Codes Betekenis accommodatie
   LG Alleen overnachting (zonder maaltijden).
   LO Overnachting en ontbijt.
   HP Overnachting, ontbijt en diner.
   VP Overnachting, ontbijt, lunch en diner.
   AI Overnachting, alle maaltijden en drankjes volgens beschrijving.
   UAI Overnachting, alle maaltijden en drankjes volgens beschrijving.
   VB Volgens beschrijving op de website / brochure.
   Codes Betekenis luchtvaartmaatschappijen
   HV Transavia
   AB Air Berlin
   CAI Corendon Airlines
   CND Corendon Ducth Airlines
   XQ Sun Express
   OHY Onur Air
   PGT Pegasus Airlines
   Codes Betekenis luchthavens
   NL Nederland
   AMS Amsterdam
   EIN Eindhoven
   GRQ Groningen Eelde Airport
   MST Maastricht
   RTM Rotterdam
   DUI Duitsland
   BRE Bremen
   DTM Dortmund
   DUS Düsseldorf
   HAJ Hannover
   CGN Keulen
   PAD Lipperstadt / Paderborn
   FMO Münster
   NRN Niederrhein
   BEL België
   BRU Brussel
   TUR Turkije
   AYT Antalya
   BJV Bodrum
   DLM Dalaman
   ADB Izmir

• Hoe laat mag ik in/uit checken? terug naar boven

Het is internationaal vastgelegd dat men de kamer tussen 10 en 12 uur moet verlaten. Op dit tijdstip vervalt tevens het recht op eventuele verzorging qua eten en drinken. Een accommodatiehouder is vrij om een bijdrage te vragen voor het gebruik van de faciliteiten en de verzorging nadat u bent uitgecheckt. Ook kan het op enkele bestemmingen voorkomen dat u op de aankomstdag niet voor 12 uur in uw kamer of appartement terecht kunt.

• Mag ik reizen tijdens mijn zwangerschap? terug naar boven

Zwangere vrouwen mogen t/m week 27 van de zwangerschap reizen zonder doktersverklaring. Vanaf 28 weken t/m 34 weken is reizen alleen mogelijk met een schriftelijke doktersverklaring.

Let op: Deze verklaring mag echter niet ouder zijn dan 7 dagen, op de dag van vertrek. Zwangere vrouwen worden anders uit gezondheidsoverwegingen geweigerd. Tijdens de zwangerschap is het vanaf week 35 niet toegestaan om te vliegen.

• Wat moet ik doen wanneer er een fout in mijn boeking staat? terug naar boven

Wanneer u een fout in uw boeking constateert dient u direct contact met onze organisatie op te nemen.

• Wat moet ik doen wanneer mijn naam verkeerd is gespeld? terug naar boven

U dient dan telefonisch contact met ons op te nemen. Wij nemen vervolgens contact op met de desbetreffende touroperator of luchtvaartmaatschappij. Afhankelijk van de voorwaarden van deze touroperator of airline en afhankelijk van wiens fout het is, dienen er in sommige gevallen kosten te worden betaald.

• Welke betalingsmodelijkheden zijn er? terug naar boven

U kunt uw betaling direct online verrichten. Uw betaling verricht u met iDEAL. Boekt u een reis met vertrek buiten 6 weken voor vertrek dan verricht u eerst online een aanbetaling. De restantbetaling kunt u op eigen gelegenheid verrichten bijvoorbeeld via een storting bij uw bank, internetbankieren of het invullen van een eigen overschrijvingskaart. Vermeld altijd uw klantnummer bij uw betaling. Betalen via creditcard is helaas niet mogelijk.

• Lastminute vakantie geboekt? Hoe moet ik betalen? terug naar boven

Als u binnen zes weken voor vertrek (last-minute) een reis boekt, dient u het gehele bedrag in één keer te betalen via iDEAL.

• Speciale wensen of reizen op maat? terug naar boven

Als u speciale wensen heeft ten aanzien van uw vakantie of u wilt een reis op maat boeken, dan kunt u contact met ons opnemen. Wij helpen u graag verder.

• Zijn alle aanbiedingen up-to-date en direct boekbaar? terug naar boven

Alle aanbiedingen, informatie en tarieven komen rechtstreeks uit een online database en zijn daarom altijd up-to-date. Deze database wordt meerdere malen per dag ververst en aanbiedingen die niet meer boekbaar zijn worden verwijderd. Als u de reis kunt boeken, dan is de reis beschikbaar. Het kan echter voorkomen dat sommige aanbiedingen in de loop van de dag ‘vol’ zijn en dus niet meer beschikbaar zijn. Deze zullen nadat u hierop heeft geklikt overigens direct uit de database worden verwijderd.

Over onze organisatie

• Hoe kan ik jullie bereiken? terug naar boven

Bezoek ons kantoor:
U kunt natuurlijk ook altijd langskomen op ons kantoor in Groningen. De openingstijden zijn:
Maandag tot en met vrijdag: 10:00 – 16.00 uur
Zaterdag en zondag: gesloten (per email bereikbaar)

Reizennet.nl
Gedempte Zuiderdiep 2
9711 HG Groningen

Telefoon: 050- 313 21 49
Fax: 050- 311 26 77

E-mail: info@reizennet.nl

Internet:
www.reizennet.nl
www.lazytours.nl
www.goedkoopturkije.nl
www.sunplan.nl
www.studententravel.nl

Over uw geboekte reis

•Hoe kom ik in het bezit van mijn reisbescheiden? terug naar boven

Ongeveer zeven dagen voor vertrek worden de reisbescheiden door ons verzonden. Bij lastminute boekingen worden deze direct na betaling opgestuurd. U kunt er ook voor kiezen om de tickets en accommodatievouchers op te halen bij reisbureau Lazy Tours in Groningen. Het adres staat vermeld in de contactgegevens.

• Wat zijn/worden mijn vluchttijden? terug naar boven

Voor de vakanties op deze site geldt dat er altijd gebruik wordt gemaakt van chartervluchten. De vluchttijden hiervan zijn altijd onder voorbehoud van wijzigingen. Ook kan het zijn dat er een tussenlanding op een andere luchthaven wordt gemaakt. Deze kan eventueel ook later nog worden ingepland.

De heenreisdag en de terugreisdag gelden altijd als volledige vakantiedagen. De vluchttijden op uw vliegtickets zijn altijd vermeld in de lokale tijd. Vertrek om 19.00 uur vanuit Nederland wordt dus aangegeven in Nederlandse tijd en aankomst om 23.00 uur in Turkije is de aankomst in Turkse tijd.

• Hoe laat moet ik inchecken voor mijn vlucht? terug naar boven

U dient voor al onze vluchten minimaal 2,5 uur voor vertrek in te checken.

• Kan ik online inchecken? terug naar boven

U kunt 24-uur voor vertrek online inchecken wanneer u vliegt met Transavia (HV), Corendon Airlines (CAI) of Corendon Dutch Airlines (CND).

Transavia: klik hier om online in te checken (verwijder uw eerste cijfer van uw boeking/ticketnummer )
Corendon Airlines: klik hier om online in te checken ( voer uw uw boeking/ticketnummer in)
Corendon Dutch Airlines: klik hier om online in te checken ( voer uw uw boeking/ticketnummer in)

• Welke reisdocumenten heb ik nodig? En geldt er op mijn bestemming een visumplicht? terug naar boven

Voor Turkije: U dient in het bezit te zijn van een Nederlands (of Belgisch) paspoort of Identiteitskaart dat bij terugkomst nog 6 maanden geldig is. Turkije kent een visumplicht, tegen betaling van EUR 25,- kunt u zonder enige formaliteit op elke Turkse luchthaven een visum verkrijgen. Een visum is ook online te reserveren voor uw vakantie op www.evisa.gov.tr/en/ de kosten bedragen dan EUR 15,-.

Voor Griekenland: U dient in het bezit te zijn van Nederlands (of Belgisch) paspoort of Europese ID kaart dat bij terugkomst in Nederland nog geldig is.

Voor Spanje: U dient in het bezit te zijn van Nederlands (of Belgisch) paspoort of Europese ID kaart dat bij terugkomst in Nederland nog geldig is.

Voor Italië: U dient in het bezit te zijn van Nederlands (of Belgisch) paspoort of Europese ID kaart dat bij terugkomst in Nederland nog geldig is.

Voor Bulgarije: U dient in het bezit te zijn van een geldig Nederlands (of Belgisch) paspoort of ID kaart dat bij terugkomst nog geldig is.

Voor Egypte: Bij reizen naar Egypte dient het Nederlandse paspoort nog minimaal 2 maanden geldig te zijn bij terugkomst. Het Belgische paspoort dient nog minimaal 6 maanden geldig te zijn bij terugkomst. U heeft een visum nodig dat u bij aankomst in Egypte tegen betaling van EUR 25,- kunt aanschaffen. Belgische paspoorthouders dienen ook nog twee extra pasfoto’s mee te nemen.

Voor Tunesie: U dient in het bezit te zijn van een Nederlands (of Belgisch) paspoort die bij terugkomst in Nederland nog geldig is. Indien er een volledig verzorgde pakketreis via Lazy Tours geboekt is volstaat een geldige identiteitskaart met pasfoto, echter een paspoort wordt aanbevolen.

Voor Marokko: U dient in het bezit te zijn van een geldig Nederlands paspoort (of Belgisch) die bij terugkomst nog geldig is.

Heeft u een andere nationaliteit dan de Nederlandse of de Belgische of beschikt u over een Nederlands vreemdelingenpaspoort of een Nederlands vluchtelingenpaspoort, neemt u dan contact op met het consulaat of de ambassade van het betreffende land!

Voor overige nationaliteiten en voor de meest actuele informatie over visum en reisdocumenten raadpleeg altijd www.cibt.nl
• Waarom zou ik een verzekering afsluiten? terug naar boven

Als u op reis gaat, bent u (en uw spullen) kwetsbaarder dan thuis. U loopt een groter risico om iets kwijt te raken, zaken te beschadigen of bestolen te worden. Het is daarom altijd erg verstandig u te verzekeren tegen diefstal, verlies en schade.

Daarnaast is het van groot belang dat u gedekt bent voor eventuele ziektekosten. De kosten in het buitenland liggen vaak vele malen hoger dan in Nederland, via uw zorgverzekering bent u tot een maximaal bedrag verzekerd wat vaak niet voldoende is om de gemaakte kosten te dekken.

• Ik wil een reis- en/of annuleringsverzekering afsluiten, kan dit? terug naar boven

Bij het maken van uw boeking kunt u direct een reis- en/of annuleringsverzekering afsluiten. Mocht u na uw boeking een verzekering willen afsluiten dan kunt u contact met ons opnemen.

(c)2010 404WEB webhosting en webdesign